BCNspiracy va ser un esdeveniment carregat de reivindicacions, com la del paper de la dona en la Ciència. També vam defensar la necessitat d’incorporar la Ciència a l’agenda política del nostre país, i de finançar-la en conseqüència, doncs #SinCienciaNoHayFuturo.

Pel que fa al paper de la dona en la ciència, en BCNspiracy exigim que es reconegui l’importantíssim paper de les dones, des de les milers de científiques que treballen cada dia per aportar nous descobriments fins a les (massa poques) investigadores que han estat guardonades amb els màxims reconeixements, passant per altres perfils també importants, com els de tècniques, gestores, divulgadores …

Per visibilitzar aquest paper de les dones en la Ciència al llarg de la Història, des de l’organització de BCNspiracy vam demanar a cadascun dels ponents que destaqués qui era per a ells la científica més important de la història. Els 14 ponents de la primera edició de BCNspiracy van escollir un variat planter de científiques, que abasten més de 1600 anys d’història de la ciència, 7 països en 3 continents, i disciplines científiques tan variades com la neurobiologia, la paleontologia o l’enginyeria.

En un lloc destacat, esmentada per diversos dels nostres ponents, la ineludible Marie Skłodowska Curie, física i química, primera persona i única dona a guanyar dos premis Nobel i única persona a guanyar dos premis Nobel de ciències diferents.